Træning
En træning i retning af sindsligevægt, selvindsigt og bevidsthedsklarhed må være flerstrenget og erfaringsbaseret. Nedenstående facetter af fordybelsesmulighederne danner tilsammen en efterprøvet og nutidig tilgang til arbejdet med mindfulness og dybere praksis.
Skolens idégrundlag
Skolens værdigrundlag og sigte med undervisningen spejler sig i de meditative og pædagogiske indfaldsvinkler, der benyttes. Læs mere om baggrunden, uddannelserne, træningen og perspektiverne for den indre praksis her
Essentiel meditation
Kernen i arbejdet med praksis er den essentielle meditation, som betegner en fællesmenneskelig tilgang til bevidsthedstræning og hjertekontakt. Læs mere om de muligheder, den helt almindelige bevidsthed og dens grundvaner har for udviklingen af et iboende menneskeligt potentiale her
De tre ringes vej
På baggrund af mange års undervisningserfaringer har Jens-Erik Risom beskrevet en velafprøvet meditativ udviklingsvej. De tre ringe eller udfoldelsesdomæner for praksis retter sig henholdsvis mod selvregulering, selvudforskning og selvfordybelse med selvbefrielse som horisont. Læs mere om de tre ringes vej her
Vækstcenterpædagogikken
Med inspiration fra bl.a. C. G. Jungs dybdepsykologi, Bob Moores lære og østlige og vestlige spirituelle træningsveje har Jes Bertelsen og hans medarbejdere formuleret en erfaringsbaseret metode til menneskelig modning. Læs mere om denne pædagogik her
Zen-mindfulness
Zenbuddhismen har et universelt sigte som går hinsides kulturelle former og religiøse dogmer. Dens historie og erfaring kan virke lige så frisk i dag som for tusind år siden. Læs mere om mulighederne for at integrere elementer fra zen i en moderne mindfulness-udøvelse her
Bevidst livspraksis
Meditationens samklang med det almindelige liv og dens udfordringer og glæder er i fokus i alle seriøse udviklingsveje. En systematiseret tilgang til daglig træning og bevidstgørelse kan være en støtte for fordybelsen. Læs mere om den bevidste livspraksis her